Ons team

Ons team bestaat uit ambitieuze professionals die altijd voor u klaar staan. Kennismaken? U bent altijd welkom zodat we u meer kunnen vertellen over de projecten en het doel van Stichting SUN.

Ron van der A

Soms kies je niet zelf iets uit maar komt het op jouw weg, zo ook bij mij.

Van bos en strand naar savannes en de bush, zo zou je mijn leven kunnen beschrijven.

Na jaren van natuurrondreizen wilde ik samen met anderen iets terugdoen voor de natuur. Dit leidde tot vrijwilligerswerk in diverse landen.

Al deze ervaring wordt nu met jullie gedeeld in Stichting SUN (Save Unspoiled Nature).

Vol met passie en het hart beginnen en dan met het verstand samen in het veld voorkomen dat unieke natuur voor altijd verdwijnt.

Jullie steun is noodzakelijk en kan voor de natuur het verschil maken

Ik had een droom, met de start van SUN wordt hij werkelijkheid.

Walter Heijder

Prachtige stukjes natuur beschermen

Tijdens mijn onvergetelijke Ethiopiƫreis zag ik extreem mooie dieren in een extreem onaards landschap. Die ervaring overtrof alle vorige ervaringen. Dat mooie dier is de Ethiopische Wolf en daar zijn er nog maar vijfhonderd van. Vijfhonderd!

Terug in Nederland bleek dat daar niemand zich voor deze dieren inzet, noch als stichting, noch als onderdeel van een grote organisatie. En dus wil ik mij inzetten om dit stukje prachtige natuur te helpen beschermen. Uit gesprekken bleek dat wel meer mensen kleine stukjes prachtige natuur willen beschermen.

Vele gesprekken met Ron van der A (voorzitter) en later met Pim Rooymans (penningmeester) resulteerde in de oprichting van een stichting die moet voldoen aan de behoefte om kleinschalige natuurprojecten met hoge natuurwaarde te helpen beschermen en dat was de geboorte van Stichting SUN.

pim-sun[2]

Pim Rooymans

We moeten natuurbeschermingĀ zelf doen, met z’n allen.

De natuur in al zijn facetten heeft mij van kinds af aan geboeid.

Een voorbeeld: mijn interesse in Afrikaanse wilde honden is lang geleden gewekt door een boek dat ik van mijn moeder heb gekregen toen ik afstudeerde. Het ging over het gedrag van dieren en oa het bijzondere familieleven van de wilde honden, dat in het boek beschreven wordt, is mij altijd bijgebleven. Wat mij dit project geleerd heeft is dat volhouden, vastberadenheid en samenwerking kan leiden tot een succesvol natuurbeschermingsproject.

Het verder mee willen helpen aan de bescherming van de natuur is daar weer een logisch gevolg van. Vandaar mijn bijdrage aan stichting SUN om samen te werken aan het een beetje beter maken van deze wereld.

Hey! I am first heading line feel free to change me

I am promo text. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.